ZOB
Projekt dworca autobusowego komunikacji dalekobieżnej i międzynarodowej, zlokalizowany w śródmieściu Stuttgartu. Obecny dworzec, położony klika metrów na wschód od głównego dworca kolejowego cieszy się bardzo złą opinia mieszkańców i pasażerów. Niezadaszone perony, niewygodne dojścia, bliskość „niechlubnej” części parku królewskiego, gdzie spotykają się bezdomni wpływają na to, iż pasażerowie autokarów czują się podróżnymi drugiej kategorii. Położenie i powiązania komunikacyjne: Nowa lokalizacja dworca, w pobliżu stoków porośniętych krzewami winogron, w sąsiedztwie zabytkowych budynków i obiektów biurowych jest bardziej prestiżowa od dotychczasowej.
Jej minusem jest odległość od dworca głównego, dlatego priorytetem w projektowaniu stało się jak najwygodniejsze połączenie piesze i kołowe nowego budynku dworca z głównym węzłem przesiadkowym Stuttgartu - Dworcem Głównym Kolejowym. Zdecydowano się na przedłużenie i poszerzenie istniejącego pasażu podziemnego. Na końcu traktu, u stup budynku, zlokalizowano wielopoziomowy plac miejski, z którego bez przeszkód można dostać się do budynku dworca, obiektu biurowego czy hostelu (funkcji umieszczonych w pozostałych budynkach składających się na kompleks ZOB). Wprowadzenie nowych terenów zielonych, „żywych” dachów i tarasów jest kontynuacją istniejących zielonych ciągów.
Universität Stuttgart
Fakultät für Architektur und Stadtplanung
ITKE - Institut für Tragkonstruktionen und Konstruktives Entwerfen
projekt semestralny „ZOB.S“
prowadzący: Porf. Jan Knippers Dominik Heni, Florian Scheibe
w ramach programu wymiany SOKRATES/ERASMUS
semestr letni 2006
projekt we współpracy z Anną Sulima - Gillow
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz